Korozja jest procesem stopniowego niszczenia materiałów, zachodzącym między powierzchnią materiału, a środowiskiem go otaczającym.
Korozja niszczy materiały takie jak: metal, żelbet, beton, szkła, skał, tworzyw sztucznych czy też drewna. A więc jak widać korozja dotyczy zarówno metali, jak i niemetali. W samochodach najbardziej na nią narażone są obrzeża nadkoli, ponieważ w czasie zimy sól, którą są sypane ulice osadza się właśnie na tych miejscach. Miejsca narażone na korozję zabezpiecza się preparatami zapobiegającymi korozji.
Dobry środek antykorozyjny powinien więc skutecznie wiązać rdzę, pomóc w utrzymaniu miejsc już zarażonych korozją, zabezpieczyć miejsca przed dalszą korozją, powinien też móc być stosowany jako odrdzewiacz przed malowaniem blachy samochodu.
Skutki korozji w samochodzie mogą być różne na przykład zmiana kierunku jazdy, czy nawet oderwanie się koła. Źle zabezpieczone i uszkodzone korozją auto może nadawać się nawet do kasacji. Rdza dotyka starsze samochody, ale może dotknąć również ich młodsze odpowiedniki, jeśli są słabo fabrycznie zabezpieczone. A więc taki środek powinien być starannie dobrany.
Hamulce w samochodach są urządzeniami mechanicznymi służącymi do zmniejszania prędkości pojazdu, jest to tak zwany hamulec zatrzymujący. Jest on oczywiście tylko częścią całego układu hamulcowego. Zgodnie z przepisami samochód musi zostać wyposażony w dwa takie układy: podstawowy, czyli pedał hamulca oraz dodatkowy, czyli tak zwany hamulec postojowy. Zatłuszczone hamulce mogą być dużym zagrożeniem na drodze, np. poprzez wydłużenie drogi i czasu hamowania.
Dobry odtłuszczacz do hamulców powinien czyścić i odtłuszczać części hamulcowe i sprzęgłowe, szybko się utleniać, ułatwiać montaż i demontaż części, usunąć pył, smar oraz płyn hamulcowy. W miarę możliwości powinien też usuwać trudne osady. Tak więc jak widać odtłuszczacz do hamulców powinien być dobrany równie starannie co środek antykorozyjny.
Są dwa rodzaje napędów hydraulicznych: hydrokinetyczne i hydrostatyczne. Zadaniem cieczy hydraulicznej przeniesienie energii z napędu hydraulicznego do odbiorników, którymi są m. in. cylindry i silniki hydrauliczne. Do jej najważniejszych funkcji należą: odprowadzanie ciepła, uszczelnianie układu czy też ochrona przed korozją.
Dodaj komentarz